KREATIV Café

Magyarország vezető kreatív portálja

A magas vérnyomás és a só

Image A civilizációval párhuzamosan nagyon megváltozott ételeink minősége és mennyisége.

Míg a vadállatok között manapság sincs elhízott példány, a háziállatokat már sokan túletetik, de ami a legmeghökkentőbb, hogy a saját gyerekeinket is elhízlaljuk! Ez nem esztétikai kérdés, hanem egészségügyi. Rengeteg betegség kezdete a túlsúly, de mondhatni, hogy a legtöbb betegség is összefüggésben van a táplálkozással. Ezért kell figyelni rá, hogy mit eszünk és mennyit!

A családanyák a leginkább a felelősök a család étkeztetéséért, és bár nem tehetünk róla (személy szerint), hogy milyen az ízlésünk, mert ez sok évszázados szokások következménye, de azért tudatosan kell, - legalább kúraszerűen, de jobb állandó jelleggel,- változtatni a rossz szokásokon.

Az egyik ilyen káros dolog: túlzott sózás. Amit mi finomnak érzünk (idősebbek és dohányosok pláne!), abban az ételben már túl sok só van. Többek közt a magas vérnyomás betegség, ami összefügghet a túlzott só fogyasztásával. Amíg egészségesek vagyunk, addig nemigen törődünk ilyesmivel, de aztán ha szigorú diétára fognak az orvosok, akkor aztán szenvedhetünk a sómentes étrendtől!

Mit tehetünk?

1.)    megelőzés: fokozatosan csökkentsük a só mennyiségét, általában figyeljünk rá, hogy minél több nyers zöldséget együnk! (természetesen hozzáadott só nélkül)

2.)    ha nem tudunk lemondani az erőteljes sós ízekről, akkor használjunk csökkentett Na tartalmú sót (még nem mutatták ki róla, hogy rákkeltő lenne). A jobb boltokban kapható.

3.)    Ha már magas vérnyomásban szenvedünk: nézzünk szembe a tényekkel, hogy van-e túlsúlyunk, mert a felesleges zsírpárnák csökkentésével általában a vérnyomás is javul. Ha több, mint 10 kg, akkor különösen fontos a testzsír csökkentése. A â01Eklasszikusâ01D fogyókúrát nem ajánlom senkinek, mert az káros és hiábavaló (a jojó-effektus miatt általában több kg-mal végzünk összességében!) Én magam is próbáltam egészséges testsúlycsökkentő programot, ezért bátran állítom: nem is olyan nehéz, mint ahogy azt sokan gondolják, ha kis akaraterővel rendelkezünk és egy jó táplálék-kiegészítővel!

Ugyanis a csökkentett mennyiségű ételekkel a vitálanyagokat is csökkentjük, ami már amúgy is elégséges/elégtelen, viszont a táplálék-kiegészítők magas vitamin, ásványi-só, fehérje, jó zsírok és más szükséges anyagok tartalma miatt a szervezet nem éhezik, hisz csak a túlzott kalóriaértéket csökkentjük, nem a hasznos anyagokat!

Ha nincs túlsúly, csak magas vérnyomás, akkor is lehetséges, hogy a táplálék-kiegészítő hosszabb fogyasztásától csökken a vérnyomás, hisz az érfalakkal van a baj, amire jótékony az étrend-kiegészítő.

Köszönöm a figyelmet, jó egészséget kívánok!

Mann Kati
 

 A cikkekben szereplő sablonok a fenti menüpont alatt és itt, a SABLONOK oldalon találhatók. A cikkben szereplő sorszám alapján tudod beazonosítani.

 

 

 

Hírlevél

 

Videó

Loading ...