KREATIV Café

Magyarország vezető kreatív portálja

Fény- árnyék társasjáték

dobo2Murinai Angéla ötlete

Az újrahasznosítás jegyében született környezetvédelmi terepasztalunk, mely egyben egy fény- árnyék társasjáték is.

Elsődleges alapanyagok hozzá:
* kiürült tejes dobozok,
* egy hosszú guriga (háztartási papírtörlő),
* műanyag tálca, amin a darált húst, vagy a leveszöldséget szokták árusítani az üzletekben,
* gyufás skatulya,
* festett tészta,
* szívószál,
* füstölő.

Elkészítése:
A dobozokat fejjel lefelé fordítjuk, ablakokat vágunk rájuk toronyházat imitálva.
Sűrű temperával festjük színesre őket.
Kis elemlámpát helyezve alájuk hangulatos éjszakai várost teremthetünk.

Ám a közelben egy veszélyes gyár ontja füstjét, ezzel savassá téve a csapadékot és porral, méreggel fertőzve a levegőt! Micsoda szerencse, hogy már nincsenek ilyen gyárak, illetve szűrőkkel látták el a kéményeiket!
A gurigát festettük "kéményesre", alá gyurmagombócba szúrtunk füstölő pálcát, mely a csövön át valóban életszerűen zúdítja a füstöt a városkánkra (részemről tényleg mérgezően, mivel undorodom a füstölőktől).

A műanyag tálca szélét levágtuk, sniccerrel szeleteket hasítottam az aljára, s ezeket a csíkokat felpödörtük, hogy a hullámokat megjelenítsük.
A doboz alsó felére kék papírt ragasztottunk.  
Üres gyufásdobozból tanker hajót készítettünk, s a víz felszínére gyurmából úszó olajfoltot varázsoltunk, mely egy szívószálon át ömlik kifelé a természetbe.

A felszínen elpusztult halak és bedobált palackok úsznak. Lehangoló látvány ez a kicsi tó. Mellette egy fa próbál a szennyezett földbe kapaszkodni. Ágai és törzse festett penne tésztán átfűzött zsenília drótból készültek.

Édes kis terepasztal lett. Ha megfigyelitek, a fehér ház ablakában egy fiú áll, aki éppen egy papírzacskót hajít ki az utcára. Minden jelen van, amit a negyedikesek ebben a témakörben tanulnak a környezetvédelemről.

Később, mikor beesteledett, kicsit a fénnyel játszottunk.

Kártyalapokat tettem a földre- ez volt a játékpálya -, majd mindenféle akadályokat helyeztünk el ezen a pályán. Mindenkinek három figurája volt, amiket el kellett úgy rejtenie, hogy az utacskákon hamarosan lépegető mécses fénye ne tudja megvilágítani őket.
A mécsest én mozgatom, s a játékosok felváltva dobnak kockával, hogy tudjuk, mennyit léphetek előre. Amelyik figurára az út során fény vetül, az kiesik a játékból.

A győztes az lesz, akinek legtöbb babája életben marad, míg a mécses végigér a pályán.
Egyáltalán nem egyszerű móka és sok meglepetést tartogat. Hogyan halad a fény és hová vetül árnyék? Térlátás, kombinációs készség fejlesztésére jó játék, emellett szuper fizikai kísérlet is. Arról pedig már ne szóljunk, mennyire hangulatos egy sötét szobában halovány fényénél játszani.

Próbáljátok ki!

dobo1

dobo3

dobo4
 

 A cikkekben szereplő sablonok a fenti menüpont alatt és itt, a SABLONOK oldalon találhatók. A cikkben szereplő sorszám alapján tudod beazonosítani.

 

 

 

Hírlevél

 

Videó

Loading ...